کافی نت «نیک نت»-شعبه مشهد

ارائه انواع خدمات اینترنتی در مشهد مقدس - همراه: 09354114534

تبلیغات
هر روز یک داستان

    برای مطالعه بروی تصویر کلیک کنید
مترجم سایت
بایگانی
نویسندگان
تماس زنده با مدیریت

ساعت فرینتی
آخرین نظرات

دیدگاه کلی از رسانه بیان

  • زکات علم، نشر آن است. هر بلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از بلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای بلاگ ها است.
  • مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار! اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیمات درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.
  • گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.
  • بلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند بلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز به تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق بلاگ انجام می دهند افزوده می شود.
بخشهای مختلف سایت
       

مرورگر شما قابلیت نمایش این قسمت را ندارد

چرا تعداد کافی نت های کاربلد در سطح شهر کم شده است ؟

مهزیار نیک فرجام | سه شنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۳، ۰۵:۲۸ ب.ظ

چرخی که در شهر میزنی تنها چیزی که نظرت را جلب میکند تعداد کافی نت هایی هست که یکروزه و یکشبه مثل قارچ از روی زمین سبز شده اند … ای بابا اینجا تا دیروز قهوه خانه و دیزی سرا بود اما امروز تغییر کاربری داده و کافی نتی در این مکان باز شده است … ایرادی ندارد .. جای ما را که تنگ نکرده اند بگذار کارشان را بکنند و روزی شان را در بیاورند .

index

اما آیا واقعا برای کسب روزی این کار را میکنند ؟؟؟؟

خیلی ها هستند که به این شغل به چشم تفریح نگاه میکنند و صرفا با اجاره یک مغازه و شراکت دو سه نفری کاری را راه میاندازند که هیچکدام از آن سر رشته ندارند . وقتی کافی نت داشته باشی و نتوانی یک ثبت نام درست و یا یک اسکن درست را انجام بدهی و یا نتوانی خدمات درست به مردم ارائه بدهی اصلا چه فایده ای دارد باز کردن کار و کسب ؟؟؟ یک نظریه میگوید به ما چه ربطی دارد شاید دلش میخواهد ضرر بدهد و اصلا مگر ما مسئول بلد نبودن او هستیم … بلد نیست که نیست ضررش را خودش میخواهد بدهد دیگر … نگاهی دیگر میگوید یک کافی نت در سطح شهر یک نمای کوچک از مابقی کافی نت های سطح شهر است و اگر یکی خراب کار کند مابقی را هم تحت الشعاع قرار میدهد و سبب می شود اعتماد مردم نسبت به رسته کافی نت خدشه دار شود . نگاهی دیگر میگوید کافی نت های ناوارد و کارنابلد با ندانم کاری و ندانستن ،قیمت های بعضا زیاد و بعضا خیلی کمی بابت خدمتی که به مشتری ارائه میکنند میگیرند و این سبب می شود قیمت خدمات کافی نت چند نرخی شود و مشتریان سردرگم شوند .

برای مثال هزینه یک ثبت نام ۵۰۰۰ تومانی اگر توسط یک کافی نت ۲۰۰۰ تومان

گرفته شود خوب مشکلات زیادی را به بار خواهد اورد .

از طرفی برخی از این کافی نت ها به لحاظ اینکه کاربلد نیستند قیمت های خود را خیلی کمتر می گیرند تا بلکه بخاطر کمی قیمت مشتری جذب کنند که این نیز خود سبب مشکلات فراوان دیگر می شود .

موضوع دیگر عدم فعالیت قانونی برخی از این کافی نت هاست . خیلی از کافی نت هایی که یک شبه سبز می شوند نه به سراغ جواز می روند و نه سراغ اتحادیه . اکثرا فعالیت های غیرقانونی هم میکنند که کسی بر آنها نظارت ندارد .

بعنوان مثال استفاده از فیلترشکن طبق قوانین جرم محسوب می شود و کافی نت ها مجاز به نصب و استفاده آن در کافی نت نیستند . خیلی از کافی نت ها بطور علنی از فیلترشکن استفاده میکنند و هیچ نظارتی هم روی آنها نیست و این وسط کافی نت هایی که قانون را رعایت میکنند بخاطر فیلترینگ با استقبال کمی از سوی مشتری مواجه هستند .

مشتری وارد کافی نت می شود و وقتی میخواهد به سایت فیس بوک برود شما میگویی ما فیلتر شکن نداریم و او مثل آب خوردن می رود به کافی نتی که فیلتر شکن دارد و دیگر پیش شما نمی آید و این یعنی سیاست یک بام و دو هوا ….

واقعا مانده ایم که قانون را رعایت کنیم یا مشتری را نگاه داریم که صد البته قانون در اولویت است اما برای یک کاسب مشتری هم بعنوان یک منبع در آمد است  …

همین نظارت های ضعیف سبب می شود که یک کافی نت عملا نتواند جذب مشتری خوبی داشته باشد . در بحث فیلترشکن اکنون بسیاری از کافی نت ها علیرغم اینکه هر گونه استفاده از فیلترشکن منع شده و یا جزو قانون جرائم رایانه ای برشمرده شده است براحتی آن را به مشتری هایشان ارائه می دهند .

خود ما شاید بالای روزی ۲۰ مشتری را بخاطر نداشتن فیلترشکن رد میکنیم که البته راضی هم هستیم چرا که وقتی قانون چیزی را مصوب کرده ، ما ملزم به رعایت آن هستیم اما وقتی نظارت نباشد ما ضربه میخوریم چرا که همه فیلترشکن ارائه می دهند و ما نمی دهیم .

روزانه ۲۰ مشتری رد شده از طرف ما بواسطه نداشتن فیلترشکن به کافی نت های دیگری می روند که فیلترشکن ارائه می کنند .. جالب اینجاست که آنقدر استفاده از فیلترشکن در کافی نت های دیگر عادی شده که وقتی ما به مشتری میگوییم فیلترشکن نداریم و جزو قانون جرایم رایانه ای است با تعجب نگاهمان میکند چرا که او ده تا کافی نت دیگر رفته و همه یا حداقل ۹ تایشان فیلترشکن داشته اند و وقتی ما می گوییم نداریم شوکه می شود و خیال میکند خواب نما شده ایم اما وقتی به او خوب توضیح میدهیم قانع می شود .

تمامی این مسائل باضافه نظارت های ضعیف بر این مجموعه سبب می شود هر کسی به خودش اجازه بدهد یک شبه یک مغازه خالی را اجاره کند و چهار تا کامپیوتر در آن بگذارد و بر سر در مغازه بنویسد کافی نت فلان و جالب این است که هر چیزی را هم که شما بعنوان تبلیغ بر سر درب مغازه ات زدی شبانه کپی برداری کند و او هم بنویسد غافل از اینکه اصلا سررشته ای از این داستان ندارد .

روزانه بسیار مشتری به ما مراجعه میکند و می گوید که رفتم فلان کافی نت که تازه باز شده بالاتر از شما و خواستم انتخاب رشته کنم اصلا سایتش رو هم بلد نبود باز کند و یا اصلا برای ما اشتباه انتخاب کرده است و یا اصلا نمیداند چطوری باید انتخاب واحد کند یا نمیداند چگونه وام ما را باید رهگیری کند و هزارو یک داستان دیگر … که اینها همه و همه برمیگردد به نظارت ضعیف روی اینگونه مراکز خدماتی .

اگر به محض مشاهده اینگونه مراکز که بدون جواز و بدون مجوز فعالیت میکنند اتحادیه و اماکن و … و … دست بکار شوند و واحد متخلف را پلمپ کنند دیگر شاهد این نیستیم که بی نظمی همه جا را فرابگیرد .

 اما متاسفانه سیاست های یک بام و دوهوای اتحادیه باعث شده حتی اتباع افغانی نیز در منطقه ما خدمات کامپیوتری باز کرده اند و کارهای اینترنتی هم میکنند . وقتی خود اتحادیه اعلام میکند اتباع بیگانه حق فعالیت ندارند چگونه می شود که هنوز هم در حال فعالیت هستند . پس این نشان میدهد که تمام این خط و نشان ها روی کاغذ است و نه در عمل …

خدا شاهد است که مشکلی برای نان خوردن این و آن نداریم چرا که روزی را خدا می رساند اما وقتی نظارت نباشد ما ضربه میخوریم . وقتی روزی ۲۰ الی ۳۰ مشتری شما بخاطر نداشتن فیلترشکن به کافی نت دیگری می روند که نه جواز کسب دارد ، نه مجوزهای قانونی برای انجام این کار ، نه صلاحیت اخلاقی برای معاشرت با مردم ، نه مالیات میدهد نه جزو اصناف است و نه اتحادیه و همینجوری یک شبه قلیان سرا را تبدیل به کافی نت کرده  کمی ناراحت می شوی ///ما در بحث کافی نت همکاران خوب و لایقی داریم که شرافتمندانه مشغول کار و کسب هستند اما برخی از ذوستان نیز  در این میان کارشکنی میکنند و کار را خراب میکنند .

در عمل فقط حرف است و حرف …


 منبع:کافی نت ولیعصر کرج

  • مهزیار نیک فرجام

کافی نت

نظرات  (۱)

دنیا را با تصاویر دنبال کنید
هر روز  با جدیدترین تصاویر دیدنی از اطراف دنیا

لطفا جهت حمایت از نودا به ما لینک دهید
noda.ir

پاسخ:
وبسایت جالبی دارید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی