کافی نت «نیک نت»-شعبه مشهد

ارائه انواع خدمات اینترنتی در مشهد مقدس - همراه: 09354114534

تبلیغات
هر روز یک داستان

    برای مطالعه بروی تصویر کلیک کنید
مترجم سایت
بایگانی
نویسندگان
تماس زنده با مدیریت

ساعت فرینتی
آخرین نظرات

دیدگاه کلی از رسانه بیان

  • زکات علم، نشر آن است. هر بلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از بلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای بلاگ ها است.
  • مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار! اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیمات درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.
  • گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.
  • بلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند بلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز به تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق بلاگ انجام می دهند افزوده می شود.
بخشهای مختلف سایت
       

مرورگر شما قابلیت نمایش این قسمت را ندارد

ثبت نام کارت ملی هوشمند

مهزیار نیک فرجام | دوشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۲۲ ق.ظ

سازمان ثبت احوال کشور به عنوان مرجع امور هویتی کشور در نظر دارد تا طی یک طرح برنامه‌ریزی شده، کارت هوشمند ملی را جایگزین کارت های شناسایی فعلی کند. علاوه بر کاربردهای قبلی کارت ملی، کارت‌های جدید بعنوان کلید ورود به دولت الکترونیک و حرکت به سمت جامعه اطلاعاتی، این فرصت را فراهم می کنند تا افراد به شیوه ای امن وارد فضای دیجیتالی شوند.

کارت هوشمند ملی به عنوان مقدمه‌ای برای ورود به جامعه اطلاعاتی می‌تواند موجب توزیع عادلانه فرصت‌ها، کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت، مردم و بنگاه‌ها شود. این امور می‌توانند نقش به سزایی در پویایی اقتصادی داشته باشند.

تاکنون کشورهای مختلفی اقدام به طراحی و بعضا پیاده‌سازی کارت هوشمند ملی در کشورشان کرده‌اند. تقریباً تمامی کشورهای حوزه خلیج فارس و اکثر کشورهای خاور دور پروژه کارت هوشمند ملی را شروع کرده‌اند. در این زمینه در آسیا کشورهایی چون مالزی، سنگاپور و هنگ‌کنگ پیشرو بوده‌ و هم اکنون برای شهروندان خود کارت هوشمند ملی صادر کرده و از آن برای ارائه خدمات مختلف استفاده کنند.

کشورهای مختلف بر اساس نیاز و امکانات موجود، کاربردهای متفاوتی را در کارت هوشمند ملی خود گنجانده‌اند. اما نکته مشترک در اکثر موارد، ایجاد امکان شناسایی و تصدیق هویت افراد به‌صورت دیجیتال است.

قابل توجه متقاضیان کارت هوشمند ملی:

باستحضار هموطنان عزیز می رساند در حال حاضر صدور کارت هوشمند ملی صرفا برای جامعه هدف ذیل امکان پذیر بوده و برای ثبت نام های غیر از موارد یاد شده ترتیب اثر داده نخواهد شد. بدیهی است برای ثبت نام سایر گروه ها متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

  • افرادی که به سن 15 سال تمام رسیده و تاکنون کارت شناسایی ملی (کارت فعلی) را دریافت ننموده اند.
  • کسانی که مشخصات هویتی خود را تغییر داده و تاکنون نسبت به تعویض کارت ملی خود اقدام ننموده اند (این مشخصات شامل نام، نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه و تاریخ تولد می باشد).

شایان ذکر است:

کارت های شناسایی ملی فعلی تا پایان سال 1394 اعتبار داشته و نیازی به تعویض ندارند (غیر از موارد یاد شده بالا).

برای ثبت تغییر نشانی نیازی به تعویض کارت نبوده و می توان به آدرس www.sabteahval.ir مراجعه نموده و بدون پرداخت هزینه نسبت به ثبت نشانی جدید اقدام نمود.


 برای ورود به سامانه ثبت نام کارت ملی هوشمند اینجا کلیک کنید
  • مهزیار نیک فرجام

کارت هوشمند ملی

نظرات  (۱)

با سلام نرخ ثبت نام کارت ملی هوشمند چقدر است؟
نرخ ثبت نامه بیمه سلامت چی؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی